01 April 2013

Saya pilih "Social Media"..

Ya saya pilih social media sebagai saluran utk saya..kenapa?

Simple..pengguna semakin ramai, market tiada penghujung.
Dalam biz kita memerlukan pasaran. Masalah yg selalu timbul bila kita hanya meletak kan pasaran kepada org sekeliling kita sahaja (rakan2, family, jiran sebelh rmh etc) atau pn dlam daerah kita sahaja. Percaya tak jika saya katakan pasaran itu akan penuh or habis suatu hari nanti?

Tp kita kadang2 lupa yg kita sekarang berada di dunia tanpa sempadan..social media adalah antara jalan or channel yg boleh kita gunakn utk mengembangkan pasaran kita dgn pantas. Kos yg rendah, tiada sekatan jarak, dan pengguna yg cepat berkembang adalah antara kelebihan atau kunci kejayaan social media.

Bayang kan jika kita boleh memperolehi pelanggan dari Dubai dlm beberapa minit tanpa memerlukan kita utk berada di sana. Cara yg betul serta kaedah yg tepat menjadi senjata utama utk kita mendapat kan pelanggan melalui social media.. beribu2 org telah menggunakan social media sebagai kaedah utama utk mengembang kn perniagaan mereka. Tp ada diantara kita yg masih kurang jelas atau takut utk mengambil peluang yg telah terhidang di depan mata..alangkah rugi nya kita.

Bagaimana cara nya? Apa ramuan nya akan kita terokai dlm entry yg akan datang.. ;)





No comments:

Post a Comment